Hoe kies ik een artikel?

U kunt kiezen voor het doorlopen van onze site per categorie (1) en subcategorie (3), of door ingave van een artikelnummer of-omschrijving in het zoekvakje (2).

U kunt voor sommige artikelen zelf een samenstelling maken (bvb kasten met of zonder bakjes, kleine of grote white-borden, enz...).
De prijs zal zich aanpassen naargelang uw keuze.
Soms (ingeval van meerdere keuzes) wordt de prijs verhoogd per extra keuze die u maakt (de prijs wordt voorafgegaan door een +). In het geval er maar 1 keuzemogelijkheid is, wordt de prijs vervangen (in het drop-downmenu staat de prijs vermeld met een = ervoor)

 

VRAAG_1

Hoe bestel ik een artikel?

Bestellen doet u door het gewenste artikel toe te voegen aan uw winkelmandje. Indien u meer dan 1 stuk wenst, kiest u eerst het gewenste aantal.HOE_BESTEL_IK

Indien u een bepaald artikel wenst (mee) te bestellen dat (nog) niet op onze site staat, mag u dat gewoon even vermelden in het vakje opmerkingen bij uw winkelmandje. U kunt vanzelfsprekend ook steeds bestellen via gewone mail of fax.

Hoe bevestig ik mijn bestelling?

Wanneer uw bestelling compleet is, kunt u deze versturen door de eenvoudige velden te volgen die de site zal aangeven.

 

HOE_BEVESTIG_IK

Moet ik mezelf 'inloggen' vooraleer ik iets kan bestellen?

Neen*. Natuurlijk hebben we steeds wat gegevens van u nodig vooraleer we kunnen leveren, en die zult u altijd moeten vermelden.INLOGGEN

Maar het is uw keuze of u zich al dan niet inschrijft met een (vrij te kiezen) login en paswoord.

*Indien u een kortingscode wenst te activeren, is het wel noodzakelijk dat u zich inlogt, aangezien 'het systeem' de toegekende kortingscode anders niet aan u kan toekennen (zie ook verder).

Ontvang ik een paswoord?

Neen, indien u opteert om uzelf met een login in te schrijven op onze site, mag u zelf een paswoord kiezen.

Hoe betaal ik mijn bestelling?

Bij ons betaalt u nooit online!

Scholen en bestaande klanten ontvangen hun bestelling na het plaatsen ervan. De factuur over deze levering volgt nadien per mail. De groene gedachte volgend, sturen wij facturen enkel per post op uw uitdrukkelijke vraag. Facturatie via een inrichtende macht en/of openbare instantie (gemeentebestuur, OCMW, ...) verloopt steeds per post.

Voor nieuwe klanten (m.u.v. schoolklanten) behouden wij ons het recht om eventueel vooruitbetaling te vragen. In dat geval ontvangt u een mailtje op het moment dat uw bestelling volledig afgewerkt klaar staat. Op die manier kunnen we na ontvangst van de betaling uw bestelling ook onmiddellijk versturen.

Ik heb een kortingscode. Hoe gebruik ik die?

Tijdens de afhandeling van uw bestelling kunt u de kortingscode ingeven in het duidelijk aangegeven vakje.KORTINGSCODE

Een kortingscode kan een vast kortingsbedrag zijn of een kortingspercentage over de volledige of gedeeltelijke bestelling. Na ingave zal uw bestelling aangepast worden met inbegrip van de toegekende korting.

Om van een kortingscode te kunnen genieten moet u zichzelf inloggen met een paswoord (zie ook vraag 4 hierboven). Dit is logisch, want 'het systeem' kan u vanzelfsprekend enkel herkennen als bezitter van een bepaalde kortingscode, wanneer u zichzelf ook kenbaar maakt.

Tot onze spijt is het niet mogelijk om ontvangen kortingscodes op een andere manier te gebruiken als voor bestellingen die geplaatst worden via onze webshop.

Kortingen zijn steeds te begrijpen als inclusief BTW en zonder inbegrip van eventuele transportkosten.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Tijdens het afwerken van uw bestelling heeft u de keuze om het pakket te laten leveren of het zelf af te halen bij ons in Hasselt.

De leveringen gebeuren door bekende 'pakjesdiensten' (GLS, DHL, UPS, ...) en daarom is het noodzakelijk dat er steeds iemand kan aftekenen voor ontvangst van de levering. Aangezien wij met externe pakjesdiensten werken is het onmogelijk om een precieze leverdag en/of -uur op te geven. Daarom laat u uw bestelling best leveren op een plaats waarvan u weet dat er steeds iemand aanwezig is die voor ontvangst kan aftekenen (bvb (schoon-)ouders, uw werk, de buren, ...).

Let op: tijdens schoolvakantieperiodes leveren wij (in uw eigen voordeel) enkel indien u hier specifiek om vraagt. We zouden immers niet willen dat uw bestelling niet of verkeerd aangeleverd wordt.
Wij vragen ook begrip dat bij aanvang van een nieuw schooljaar bestelling soms wat minder snel geleverd worden dan wat u zou mogen verwachten. Dit is vanzelfsprekend een gevolg van de vele bestellingen die wij moeten verwerken bij het begin van een nieuw schooljaar. Twijfelt u over uw bestelling/levering, stuur ons dan gewoon even een mailtje en we lossen het samen op. 

Moet ik iets extra betalen voor de levering?

Uw bestelwaarde is hoger dan 200 € (inclusief BTW) per leveradres:
Er zijn geen bijkomende kosten.

Uw bestelwaarde is kleiner of gelijk aan 199,99 € (inclusief BTW) en u laat de bestelling leveren:
U betaalt 6,05 € (inclusief BTW) transportkosten. Edutoy heeft sinds 14 januari 2013 haar transportkosten verlaagd van € 12,10 naar € 6,05 !

U haalt de bestelling zelf af:
Er zijn geen extra kosten

Eventuele saldi worden steeds zonder extra kosten (na)geleverd.

Wat indien ik na ontvangst niet tevreden ben ?

Edutoy volgt de wetgeving steeds op de voet. Zoals de laatste Europese verordening bepaalt hebt u als consument steeds het recht om af te zien van een verkoop die u via onze website plaatste binnen de 14 dagen na het plaatsen van de bestelling.

Indien u wenst af te zien van de verkoop (zonder opgave van reden) dient u het geleverde artikel in de originele verpakking aan ons terug te sturen. Na ontvangst en controle van het teruggestuurde artikel, ontvangt u een credietnota. Let op: u bent zelf verantwoordelijk voor de terugzending en de erbijhorende kosten, en eventueel door ons aangerekende transportkosten bij de levering worden niet terugbetaald.

Wat zijn "73"-artikelen?

Artikelen waarvan de artikelcode begint met 73 zijn artikelen die het Edutoy-gamma gaan verlaten. Ze zijn nog maar in een beperkte hoeveelheid in voorraad en kunnen dus slechts à rato van die voorraad geleverd worden.

Ik heb nog een 'oude' catalogus. Is die nog bruikbaar?

Sinds 1/1/2013 heeft Edutoy besloten om digitaal te gaan en geen nieuwe catalogus meer te drukken. U kunt uw oude exemplaar nog steeds gebruiken als leiddraad voor onze site. U kunt door ingave van het artikelnummer steeds controleren of het bedoelde artikel nog beschikbaar is, en u heeft dan ook steeds de laatste en correcte prijs.

 

Ik wens verschillende facturen voor 1 bestelling. Kan dat?

Natuurlijk. U kunt ons in het vakje 'opmerkingen' steeds al uw wensen te kennen geven.
Indien we niet helemaal begrijpen wat u verlangt, nemen we zelf contact.

Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

Klachten i.v.m. mijn levering:
Gelieve een korte omschrijving van de klacht te mailen en dit samen met het nummer van de bestelling en/of leverbon en/of factuur. Fotomateriaal (zie onder) maakt alles steeds duidelijker.

Klachten i.v.m. mijn factuur:
Gelieve een korte omschrijving van het probleem aan ons te melden, natuurlijk steeds met vermelding van het betreffende factuurnummer.

Een algemene klacht:
U kunt steeds een mail sturen aan de directie waarin u kort een omschrijving van de klacht geeft. U mag overtuigd zijn een correct antwoord te ontvangen waarbij de nodige discretie zeker in acht zal genomen worden.

 

*Fotomateriaal maakt een klacht dikwijls veel duidelijker dan een heel verhaal. Onze leveranciers vragen trouwens steeds naar fotomateriaal. Wil ons geen megabytes aan materiaal doorsturen. Verkleinen van een foto kan heel eenvoudig door met uw muis rechts op de gemaakte foto te klikken, aan te duiden 'kopiëren naar' en dan 'emailontvanger' waarna u gevraagd zal worden of u de afbeeldingen wenst te verkleinen. Dit kan u dan aanduiden en uw PC zal u een mailtje klaarmaken met de verkleinde foto reeds als bijlage.

 

end faq






 
Uw mandje is momenteel leeg.